Sabtu, 23 Mei 2009

Email dari temanku

Semalam birthday aku. Tahun ni aku tak sambut seperti biasa. Aku cuba untuk lupakan bahawa tahun ini aku sudah 33 tahun.. Bukan apa.. hehehe nak maintainkan awet muda...
Ucapan pertama aku terima tepat pukul 10.30mlm pada 22hb Mei dari suamiku yang jauh di negeri lain. Katanya tiada hadiah istimewa tahun ini. Aku cakap tak apa sebab jauh dengar ucapan pun dan doa pun aku amat hargainya. Keesokkan hari iaitu 23hb Mei tepat-tepat birthaday aku, .. leka melayan anak-anak maklumlah aku cuti hari sabtu, aku memang lupa hari itu hari jadi aku. Anak-anak masih kecil jadi tak ada yang ingat. Pukul 9.00pagi lebih kurang, adik aku telefon dari asrama sekolah mengucapkan HAppy Birthday.. Lepas tu baru adik-adik aku yang lain ucap selamat hari lahir kaklong. Adik aku yang bongsu Reena, hulur hadiah .. lilin berbentuk love dihias dalam kotak yang cantik. Suka sangat hati aku terimanya hadiah hari jadi yang pertama untuk tahun ini.
Tengahari aku terima sms ucapan HAPPY BIRTHDAY KE-33 dari teman lama. Terkejut juga aku terima sms dia. Tapi aku tak adalah hampir collapse sebab dia sentiasa mengingati hari lahirku setiap tahun termasuk hari wanita, hari ibu, hari misi, hari cikgu sementelah hari hari raya... Aku gembira sangat terima sms dia. Bila tanya pasal hadiah dia cakap kena datang ambil sendiri. Ha.. siap gurauan minta kiss lagi. Rupa-rupanya dia admitted hospital gara-gara patah kaki masa training kerjanya. Kesian pulak mendengarnya. Lebih-lebih lagi bila dia cakap isterinya kat Perak. Bila aku cakap ngurat jelah nurse cun nanti ada yang lebih take caring... Tapi dia cakap nurse yang ada kat situ panggilnya Pakcik. Ha.haa..haaa..... Yalah diapun sebaya bonda aku kat kampung. .. Takpe.. bila dah dapat mengurat nanti panggilan pakcik akan bertukar jadi abang.
Bercerita di sini bukan apa hanya sekadar untuk berkongsi dan meminta pandangan adakah tindakan aku yang masih berhubungan walaupun sudah 9 tahun hati aku sudah dimilikki oleh suamiku. Aku tidak pernah keluar atau berjumpa secara sulit kerana aku masih dan sangat sayangkan rumahtanggaku dengan suamiku. Namun dalam diam aku masih berhubungan telefon dengan dia tapi jarang-jarang. Ikhlas dia masih dihatiku tapi aku tidaklah sampai lupa pada suamiku. Sukar untuk aku lupakan dia walaupun dah banyak kali aku cuba. Foto dia dah lama aku simpan kat tempat yang aku sendiri lupa selit kat mana. Aku juga tidak rasa bersalah pada isteri dia kerana masih berhubungan dengan suami dia kerana aku tahu batasanku yang masih isteri suamiku dan juga status dia suami orang. Tapi aku tidak mahu ,mengenali isterinya kerana aku rasa cemburu kepada isterinya yang dapat memilikinya. Tapi aku juga tidak akan sesekali meninggalkan suamiku dan anak-anak semata-mata untuk bersama dia. Bagiku jodohku Allah tentukan dengan suamiku dan bukan dengan dia sebab itu aku menerima lamaran suamiku dan melupakan lamaran dia semasa dia masih di oversea dulu...
Lagipun sekarang aku bahagia dengan suami dan anak-anakku. Dia juga bahagia dengan isteri dan anak-anaknya. Walaupun hatiku masih tidak boleh melupakan dia yang pernah bertakhta di hati tapi aku sayang suamiku yang banyak berkorban selama ini.

Malam bersambung..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kasi Laju Sket..