Sabtu, 2 Disember 2023

Bila otak buat hal

Sudah beberapa malam melayan mata yang menahan kantuk. Sakit tulang belakang hanya sekadar duduk di kerusi. Menekan butang keypad laptop. Perut juga terasa jusgaster sudah membakar. Rasa pedih dan seakan menyeru penyakit gastritis. Kepala tetap menahan tidak mahu lelap.
Semalam aku tidur jam 6.00 pagi. Disebabkan bercuti Allah bagi dan cuti kerja hujung minggu maka aku rela bersekang mata mengadap laptop. Entah apa yang aku ralit

layari. Hanya sekadar membuka 'Pinterest' mencari maklumat. Terjumpa cerita petua dan idea homemade buat sabun dan skincare aku mula menekan butang Download. Scroll lagi dan terbaca berkaitan ilmu Excel aku Download lagi. Hingga akhirnya kelekaan itu mengheret hingga subuh. Banyak benda yang aku jumpa. Banyak ilmu yang aku dapat. Tapi tubuhku pula bertindak sebaliknya. Jus gaster semakin memeritkan kulit dalam. Kepala juga semakin pusing. Jantung rasa berdebar dan seakan berat menarik nafas. Tapi hati aku tetap berdegil melawan mengantuk. Semuanya kerana ketagihan pada media sosial ini..
Walaupun ianya ilmu tapi tidak kena cara dan masanya maka akibat yang timbul boleh memudaratkan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kasi Laju Sket..