Ahad, 1 November 2009

Rindu Pada Yang Tak Pasti

Bersendirian membara rasa rindu melingkari diri.
Teringat mesej yang diterima petang semalam,
" Put3, besok saya akan ke KK. Kalau boleh nak jumpa sangat dengan U. Saya akan tinggal di Sunny KK. Depan hospital awak. Kalau tak tau juga.. saya cabut tayar kereta awak.."

Aku tidak terkejut dengan mesej begitu. Dia sudah biasa mengusik aku dengan mesej begitu. Aku membalas mesej itu dengan.. "Apasal , samseng sangat nak cabut tayar keta orang ni..? IPPKK dekat je tu.. Takpun nanti saya sms rakancop aje.. Ada berani?"

Sebenarnya aku juga sudah lama tidak bersua muka dengan dia setelah hampir 8 tahun masa berlalu. Pertama pada fikiranku ialah, bagaimana rupa dia sekarang.. Masih hensemkah?.. Bertambah gemukkah atau bagaimana. Hati berbelah bagi nak jumpa atau tidak.
Petang itu aku melupakan sahaja sms dari dia. Aku meneruskan kerja-kerjaku seperti biasa. Namun selepas waktu asar dia menghantar sms sekali lagi ..
" Macam mana boleh tak kita jumpa?"
Alahai, sms dia lagi. Macam mana ni, aku melihat jam di tangan 30 minit lagi pukul 5.00 petang.
"Maaflah, keja belum siap, lewat sikit balik.."
sekejap aje telefon aku berbunyi sekali lagi.
"Tak pe. Awak habis keja, lepas tu boleh jumpa. Jangan cari alasan. Kalau takut atau tak nak jumpa terus terang sahaja. Saya nak jumpa awak sorang sahaja. Kalau tak sudi nak buat cam ne."
Alahai macam mana ni.
"Saya habis keja lewat petang ni.." Aku belum habis menekan keypad telefon mesej dia datang lagi ke inbox sms aku.
" Kalau begitu saya tunggu awak depan ofis dengan jambangan bunga. OK kan. Takut nak jumpa kate le. Banyak alasan.. Macam dulu. Tunggulah surprise dari saya. .."

Bersambung..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kasi Laju Sket..