Selasa, 7 September 2010

Alahai raya dah dekat.. Puasa dh nk berlalu.. Kisah pula...

Esok cuti lagi sampai raya kedua.. pastu raya ke-3 dah oncall sampai minggu depan... Biskut raya .. byk lam pale dok mikir neh..
pte smlm myVi aku putus tinge kanan gara sorg ank baik dr arau kiss skit kat situ.. Hari ni aku dah terpaksa korbankan duit raya sebanyak RM130 je sambung telinga myVi aku.. tapi dah tak cun kaler itam.. nk beli telinga ori.. hehehe duit raya byk lg lebih penting.. tp kecian gak kat mamat tu patah tulang bahu gak wpun smash skit je kat telinga myVi aku... Kalaulah Malau tau keta MBT dia aku dh calar skit je.. grenti dia terlumpat sket je.. harap2 dia tak perasan sehingga dia baca kat sini.. Cam biasa bukan salah aku kot.. sbb aku dah bg signal n berhenti masa kat simpang masuk ke manek urai baru tu.. apa2 pun aku tak marah sgt kat mamat tu sebab aku ni baik..huhuhu.. hu3..

Seterusnya.. aku sebenarnya mula bercuti dari jumaat 3hb lagi hingga12hb sept.. Yg sebenarnya pd 11hb aku dah oncall gani sn sue.. Tp klu xde problem 11 & 12hb tu aku tetap beraya gak stanby kat umah..

Petang tadi masa aku kuar ke bandar Kuala Krai repair site mirror kereta aku ambik masa juga nk sampai ke bandar tu lebih 10 minit dari biasa. Dari arah Gua Musang ke KB trafic paling laju 70km sejam. Kdg2 capai gak 110km.. Pastu paling slow 0km sejam.. sebab kena berenti.
Kat bandar krai cari parking cam biasa maklumlah musim2 camni.. Lepas beli tinge myVi kat kedai aksesori dekat stesen bus, aku n adik pegi ke bengkel kat jln Batu balai, Guhil plak pasang tinge.. Kira jimat cost skit dari aku ambik terus dari pasang siap kat bengkel..
Lepas tu hubby aku nak masuk diut kat Bank rakyat kat Machang plak. Maka aku speed 25km plak dari bandar krai ke sana. Kat situ ramai gak org tapi aku masih bleh menyelit..
Lepas masukkan duit aku terus balik. On the way bukak radio Klate fm.. ada plak org bg hamper kat dpn JPAM KK, Pahi.. Dlm hati cam best je klu dpt kejor.. Yalah dgr cite klu x silap dirasmikan oleh Datuk Ramzi .. tp syg masa sampai kat situ mmg ramai org.. keta bersusun lebih dari kueh lapis smpikan yg bru kuar dr kwsn kilang kelapa sawit dan tumpang menyelit sama pun ada.. Tp aku akhirnya mengeluh je depa dpt.. aku dr krai dpt nengok ngn hati sendu je.. Hanya perantau dari arah GM je yg dpt.. Kesiankan klu yg dr terengganu, kuantan, Ipoh, Penang, Kedah , Perlis yg balik dari arah Kota Bharu x dpt.. x adil tu.. Abih cite kat situ je. aku perasan traffic jamm beberapa km gak.. X dpt nk ukur /anggar brp kilometer sbb hati bengkek x dpt..

Sblm tu aku nk cite skit masa kat area Keroh ke Kuala Nal ada sebuah keta Viva kot.. (Pelupa tul aku ni).. sorg lelaki yg bwk ke tepi, ke tengah.. lepas tu adik aku potong dan bagi hon 2x, terkezut mamat tu.. rupanya dia terlelap.. Masya Allah inilah satu penyebab utama bleh xcdent.. cian plak kat mamat tu.. sepatutnya dia kena berenti keta rest dulu.. dah ler masa tu kul 2.00pm klu x silap. No keta D?? 6535 kot.. (lupe ler).. Aku n famili aku berdoa semoga dia selamat sampai ke destinasi sbb lepas tu dia potong keta aku dan aku perasan dia singgah kat Petronas Daskoh.. Aku plak isi kat Shell seberang tu gak..

Hari ni gak banyak benda berlaku tapi aku xde idea nk menulis.. dah kul 12.45am .. cian kat Tyra tidur.. aku nk bwk ank blek ke KKMU sebenarnya..
jumpa lagi..
Selamat menghabiskan ibadat berpuasa dan selamat mengalukan kehadiran syawal pula..semoga kita selamat sejahtera sentiasa.. Aminnnnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kasi Laju Sket..